6.03.2012

Muffinki kardamonowo-figowe dietetyczne

Rozprawiania się z workiem fig ciąg dalszy. Tym razem na życzenie mojego młodszego dziecka muffinki z kardamonem, wynalezione w niezwykle inspirującej książce The complete muffin cookbook. Przepięknie wyrośnięte, roztaczające wokół siebie egzotyczną woń kardamonu i wyczuwalny zapach słodkich fig. Pełnoziarniste, wilgotne, nie za słodkie, bez tłuszczu - dietetyczne. Do tego niezwykle łatwe w wykonaniu, jak to muffinki - jedyna trudność to siekanie suszonych fig, które sklejają się złośliwie. Ale dla efektu warto. Wspaniałe na zdrową przekąskę do szkoły i do pracy :) 
Przygotowujemy:

1 i 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej (dałam pszenną razową)
1 szklanka białej mąki pszennej
1/4 szklanki cukru (dałam trzcinowy)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
1/2 łyżeczki mielonego kardamonu

1 i 3/4 szklanki chudego mleka
3/4 szklanki soku jabłkowego
1 jajko
1 i 1/2 łyżeczki ekstraktu z migdałów
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

1 szklanka posiekanych suszonych fig
posiekane migdały do posypania (pominęłam)

Rozgrzewamy piekarnik do 185 stopni. W jednej misce mieszamy suche składniki i dosypujemy do nich posiekane figi tak, żeby każdy kawałeczek został dokładnie obtoczony. W drugiej misce miksujemy mokre składniki i wlewamy do miski z suchymi. Mieszamy zawartość obu misek krótko i delikatnie. Im krócej, tym wilgotniejsze i bardziej puchate muffinki będą - a takie są najlepsze :) Wypełniamy dość rzadkim ciastem foremki prawie do końca. Można obsypać je posiekanymi migdałami dla dekoracji - ja pominęłam. Autorka mówi, żeby nie przesadzać z migdałami, bo muffinki ładnie nie urosną - wystarczy po kilka kawałeczków na jedną babeczkę. Piec 15-20 minut. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...